_________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

23 Mayıs 2012 Çarşamba

Film ≈ The Jacket

  
   Evet, bende her zaman "waoww" dedirtecek filmler izleyemiyorum. Bazen hayal kırıklığı yaşadığım filmler de çıkıyor.
   Psikolojik gerilim türünde filmleri izlemeyi severim aslında. Bu filmi de türü yüzünden ve tabii bir çok övgü aldığı için izlemek istedim. Birçok kişiden "Adrien Brody deyince aklıma direk The Jacket geliyor." sözünü durunca çok merak ettim.
   
Yönetmen koltuğunda John Maybury’nin oturduğu, senaryosunu Massy Tadjedin’in kaleme aldığı 103 dakikalık ABD yapımının baş rollerinde Adrien Brody, Keira Knightley, Kris Kristofferson, Jennifer Jason Leigh, Kelly Lynch, Daniel Craig yer alıyorlar.
   Filmin 
bütçesinin 28.5 milyon $ olarak açıklandığını duyunca iyi bir iş çıkarmışlardır diye düşündüm. Ancak hasılatın pek mutlu edecek tutarda olmamasına şaşırmadım: 21 milyon $ mış.

   Filmde sürekli olarak geçmiş ve gelecek arasında karmaşık bir bağlantı kuruluyor. Anlamak için kendimi çok yormadım ancak bende merak uyandırdığını söyleyemem.
   Film resmen içimi kararttı :(   Hee buna değdi mi : ASLA !  Filmden beklentim o kadar yüksekti ki film bittiğinde "Vay be!" diyeceğimi falan sandım; nerdeeee...

 Filmin konusu mu, işte şöyle :  "Jack Starks, Körfez Savaşı’nda başından aldığı çok ciddi bir darbeye rağmen mucizevi şekilde kurtulur. Lakin hafıza kaybı sorunları nedeniyle savaştan alınır. Dönüş yolunda bir polis memurunu öldürmekten suçlanır ve 1992’de akıl hastanesine kapatılır. Burada bir doktorun bilinmeyen deneylerine kobay olur ve kimse kılını kıpırdatmaz. Ta ki geçmişle geleceğin arasında bağlantı kurana kadar!"
   
Adrien Brody oyunculuğu açısından benden + puan aldı. Ancak bu filmi izlenilebilir kılar mı ; benim için hayır. 

   Filmde kafa karıştırıcı bir nokta var ;  Jack geleceğe astral bir seyahat mi yapıyor? Eğer öyle olduğu kabul edilirse hikaye arapsaçına dönüyor. Bunun bir sanrı olduğunu kabul edersek eğer bu sefer de hikaye çok sıradan bir hal alıyor; geleceğe yolculuk, akıl hastanesindeki kötü amaçlı bilimsel deneyler, hapsedilme, sendrom... Bu kısım seyircinin hayal gücüne/kararına bırakılmış. Ancak filmin her iki anlamda da başarısız.
   İnsanın kafasını karıştıran aklına takılan o kadar çok şey var ki:
1)Jack'in tedavisinde sonuç ne oluyor?
2)Karıştığı cinayetteki adam neden polisi öldürüyor?

vs. vs.
   Neyin gerçek neyin hayal olduğu bile anlaşılmıyor. :(
   
The Jacket, benim psikolojik gerilim filmlerini sevenleri hayal kırıklığına uğratacaktır. Adrien Brody'nin filmleri içerisinde kara listede yer aldı benim için.
Filmden kareler:






NOT : Film izlerken can sıkıntısından kafamda bin tilki döndü :)
Film biter bitmez pc başına oturdum ve sonuç : 



inş. bir gün olur :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlara da bir bakın :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...