_________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

6 Temmuz 2012 Cuma

Gümüş Meselesi



Takı olarak genelde gümüş tercih edenlerdenim. Ehh malum gümüşün özelliklerindendir kararması. Bu nedenle belirli aralıklarla gümüşleri parlat(tır)mak gerekir.. İşte bugün tam da bu konu hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. 
Bugüne kadar kullandığım tüm gümüş takıları evde kendim parlattım. Bunun için şu sıralar Buhler Uzun Süreli Altın ve Gümüş Parlatıcısını kullanıyorum, oldukça da memnunum.. Hani çocukluğumuzun unutulmazlarından olan pembe, şekerli bir öksürük şurubu vardı;  heh işte tam da onun gibi...  :) Kokusu, rengi, kıvamı bana o şurubu hatırlatıyor.. Pamuğa birazcık döküyorsunuz, gümüşü hafif bastırarak ovalıyorsunuz.. Sonrasında durulayıp kuruluyorsunuz ve işte bu kadar :)
Şimdi gelelim asıl meseleye… Gümüş parlatmak için kullanılan bu ürünler aşırı derecede kanserojen madde içeriyor. Gümüşçüler buna çok fazla dikkat etmedikleri için parlatma sonrasında gümüş üzerinden yeterince arındırılmayan ürün kalıntıları kanser riskini arttırıyor. Örneğin bir yüzüğünüzü parlattırdığınızı düşünün;  ellerinizi dolaylı ya da doğrudan ağzınızla temas ettirdiğinizde bu madde ağız yoluyla vücudunuza girecektir. Hatta eğer bir çocuğunuz varsa, yemek yedirirken ya da herhangi bir eşyasına dokunduğunuzda (çocuklar birçok şeyi ağzına götürürler) ona da zarar vermiş olacaksınız. 
Bir arkadaşım parlattırdığı kolyesinden dolayı cilt kanserine yakalandı. Allah’tan kaşıntıları başlayınca kolyeyi hemen çıkarıp doktora gitmiş. Erken teşhis ile çok şükür şuan iyi ama çok daha kötü bir durumda da olabilirdi.
Ben kullandığım her gümüşü evde kendim parlatıyorum ve sonrasında bol sabunlu su ile duruluyorum. Bununla da yetinmeyip o gümüşü birkaç gün açıkta bırakarak üzerinde belki ürün kalıntıları kaldıysa uçmasını ve arınmasını sağlıyorum. Sonrasında da ilk kullanımdan önce yine mutlaka bol sabunlu su ile yıkayıp kuruluyorum… Sağlığımızı böyle basit olarak gördüğümüz bir şeyle riske atmamalıyız… Hatta size bir önerim var; eğer gümüşünüz çok kararmamışsa limon tuzu + limon suyu ile bir karışım hazırlayarak gümüşü içine koyup 1-2 saat bekletin sonrasında pamuk ile bastıra bastıra sildiğinizde yeterli parlaklığa herhangi bir kimyasal kullanmadan ulaşmış olacaktır..
Lütfen sağlığımızı riske atmayalım..

1 yorum:

  1. çok yararlı bir post olmuş emeğine sağlık

    Bana da beklerim cosmopatra.blogspot.com

    YanıtlaSil

Bunlara da bir bakın :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...