_________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

12 Kasım 2012 Pazartesi

Film ≈ Evim Sensin

Dün Garfield'la sinemaya gittiğimizi söylemiştim. Film hakkındaki yorumlarımı sizlerle paylaşmak istedim.




Bu filmi daha çekilmeye başlamadan önce izlemeyi kafama koymuştum. 
  Birçoğunuz biliyordur Özcan Deniz ve Fahriye Evcen normal hayatta da birlikteler.
Merak ettiğim şey, bu aşklarını filme nasıl yansıtacaklarıydı.
Bu konuda çok başarılılar kesinlikle. 
Gözlerine baktığınız anda gerçekten o aşkı yansıttıklarını görebiliyorsunuz.
Bu bir film için oldukça büyük bir avantaj.
Yapmacık bir aşk olmamış.
Filmde beni rahatsız eden nokta Fahriye Evcen'in bazı sahnelerdeki çocuksu tavırları oldu. 
Evet, hoş bir espri katmış filme ancak ben normal hayatta da o tür davranışlar sergileyen insanlardan haz etmediğim için pek hoşlanmadım.
Filmin ilk yarısı tamamen komedi :)
Filmi izlemeden önce herkesten "ağladık" yorumlarını duyunca ve filmin ilk yarısındaki o sahneleri görünce "ben bu filmde mi ağlayacağım yani" diye bir düşünce aklımdan geçmedi değil doğrusu.







Sanırım filmi izleyen herkes Fahriye Evcen'in, Türkan Şoray'ın Balıkçı Azize rolü ile tanıttığı "Balıklarım tazedir..." diye herkesin diline doladığı türküyü seslendirmesine bayıldı :) 
Oldukça şirin bir sahne olmuş.
Sonrasında söz ve müziği Yasemin Yıldız'a ait "Sen yarim idun.." diye başlayan şarkı ile duygulandırması çok güzel olmuş. 
İnsanın içini sızlatıyor..





  




 Bilmeniz gerekiyor ki film senaryosu Özcan Deniz'e ait değil. 
   Zaten kendisi de "Evim Sensin, benim özgün hikayem değil. Şükrü Avşar’ın tüm haklarını aldığı bir Kore filmi olan Hatırlanacak Bir Anı'nın (A Time To Remember) uyarlaması. Bunu zaten hep söyledik biz..." şeklinde açıklıyor.
Bunu biliyor muydum filmi izlemeden önce, EVET..
Kore versiyonunu izledim mi, henüz HAYIR..
En kısa zamanda onu da izleyip karşılaştırma yapmak istiyorum açıkçası.










Filmin ilk yarısında bir bilardo sahnesi var; o sahnede ne kadar güldüysem, ikinci yarısındaki bilardo sahnesinde de o kadar ağladım.
Ve o bilardo sahnesinden sonra da ağla ağla bitmedi.
Gerçekten bu kadarını tahmin etmiyordum.






Çok enteresan, insanı oldukça şaşırtan bir senaryosu mu var, kesinlikle HAYIR.
Ama buna rağmen beğendim.
Duygusal bir film arıyorsanız izlemenizi tavsiye ederim.
"Hala aşka inananlara.." tavsiye edilebilecek hoş bir film..








Filmin ikinci yarısında kendimi, Garfield'a sıkı sıkı sarılmış ağlarken bulmam çok tuhaf bir etki yarattı bende :( 
Film bittiğinde de bir süre öylece kaldım..






Allah tüm sevenleri birbirine bağışlasın..

Ayrıca belirtmek isterim ki sevgili Uzun İnce Kıvırcık ile aynı gün (dün) izlemişiz filmi ve o hemen blogunda bahsetmiş filmden. 
Eğen kendisinin yorumlarını da okumak isterseniz (TIK)


Fragman & Müzik







7 yorum:

  1. ya çok merak ediyorum ama gitmemek için kendimi tutuyorum,çünkü ağlamak istemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kesinlikle izlenilebilir bir film.. ben normalde Türk filmleri izleyen biri değilim ancak son yıllarda izlediğim ve beğendiğim filmler oluyor.. bu da onlardan biri..

      Sil
  2. Dün gece o karadeniz türküsünü içimden söyledim söyledim ağladım. Yarim de askere gidecek ya bir ya sonra. Daha da bir etkiledi beni :(
    Bu arada benim yazımı da eklediğin için teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim..
      bende dünden beri aynı türküyü söyleyip duruyorum :(
      hala etkisinden kurtulamadım, kurtulmam da zor olacak.. Allah o günleri sabırla ve çabucak atlatmayı nasip etsin inşallah, sağ sağlim sevdiğine kavuştursun..

      Sil
  3. amin canım, allah razı olsun inşallah. Tüm sevenleri..

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. sanırım herkeste aynı etkiyi yapıyor :))

      Sil

Bunlara da bir bakın :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...